-
Jesteś tutaj:
Start
-
Zamówienia publiczne
- Sygnatura: SP.8.060.12.2025 OGŁOSZENIE O PUBLICZNYM KONKURSIE OFERT
Sygnatura: SP.8.060.12.2025 OGŁOSZENIE O PUBLICZNYM KONKURSIE OFERT
Postępowanie prowadzone jest zgodnie z zasadami udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej kwoty 130.000 zł netto (§ 5 ust.1 pkt. b) zał. nr 1 do Zarządzenia nr 172/2020 Prezydenta Miasta Konina z dnia 22 grudnia 2020 roku w sprawie dokonywania zakupów dostaw, usług lub robót budowlanych o wartości poniżej kwoty 130.000 zł netto ze środków budżetu Miasta Konina.
I. Zamawiający
Szkoła Podstawowa nr 8
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Powstańców Wielkopolskich
ul. Wyszyńskiego 24
62-510 Konin
Telefon: 63 242 48 86
II. Przedmiot zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy mięsa i wędlin do stołówki szkolnej w 2026 roku.
2. Nomenklatura – liczbowo i słownie – wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) 15100000-9 produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne.
3. Zakres przedmiotowy zawiera załącznik nr 2 Formularz cenowy, (zawiera pozycje wymagane przez Zamawiającego wraz z ilościami).
4. Wykonawca będzie dostarczał produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne, pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski, o aktualnych terminach przydatności do spożycia. Opakowania dostarczanych przez Wykonawcę artykułów spożywczych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia.
5. Towar winien być przewożony w opakowaniach do tego przeznaczonych (np. typu Euro z pokrywą) wykonanych z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, czyste, nie uszkodzone i nie zamoczone, bez śladów pleśni i obcych zapachów.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania produktów do siedziby Zamawiającego własnym transportem na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity Dz. U. 2020r. poz. 2021 ze zm.) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotu zamówienia. Koszt dostarczenia musi być wliczony w oferowane ceny jednostkowe artykułów spożywczych, Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu dostarczenia produktów.
7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczający zamówiony towar pomagał przy jego rozładunku w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz był obecny podczas sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem.
8. Osoby wykonujące dostawę muszą legitymować się aktualnym orzeczeniem lekarskim dla celów sanitarno-epidemiologicznych, które okazują na żądanie Zamawiającego podczas przyjęcia dostawy.
9. Wykonawca gwarantuje, że wytworzone i dostarczone towary spełniają wymagania obowiązujących krajowych i unijnych przepisów prawa żywnościowego.
10. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać Zamawiającemu przedmiot zamówienia (zwany dalej również towarem) partiami, na podstawie zamówień określających asortyment i ilość w jak najkrótszym czasie, jednak nie dłuższym niż w 48 h od daty zamówienia. W szczególnych przypadkach wynikających
z potrzeby Zamawiającego Wykonawca przyjmie doraźne zamówienie w trybie pilnej realizacji. Dostawy powinny się odbywać do godziny 08:00.
11. Zamawiający składać będzie zamówienie telefonicznie lub e-mailem.
12. Ilość podana w załączniku nr 2 do ogłoszenia, może ulec modyfikacjom (zwiększeniu/zmniejszeniu) w trakcie obowiązywania umowy.
13. Zamawiający przewiduje możliwość złożenia zamówienia na asortyment nie przewidziany w załączniku nr 2 w ramach tej samej grupy artykułów objętych zamówieniem (w takim przypadku Wykonawca sprzedaje towar w możliwie najniższych korzystnych cenach).
14. Pozostałe warunki zamówienia zostały określone w Projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia.
III. Termin realizacji zamówienia
Termin realizacji zamówienia:
- od dnia podpisania umowy, 02.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r.
IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
1. W niniejszym postępowaniu oferty należy składać w formie:
- pisemnej na adres:
Szkoła Podstawowa nr 8
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Powstańców Wielkopolskich
ul. Wyszyńskiego 24
62-510 Konin (sekretariat)
lub
- drogą elektroniczną na adres [email protected] z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania i numeru postępowania. Zaleca się zabezpieczenie hasłem oferty za pomocą programu do szyfrowania np.: programem 7-zip. W przypadku zabezpieczenia oferty hasłem Wykonawca po upływie terminu na składanie ofert, czyli w dniu 11.12.2025 r. (w godzinach od 10:00 do godz. 10:15) zobligowany jest do przesłania hasła dostępu na adres poczty elektronicznej: [email protected]
Oferent powinien być świadomy, że w przypadku braku zabezpieczenia oferty hasłem nie ma możliwości zachowania tajności jego oferty do momentu łącznego otwarcia wszystkich ofert.
Informacje przekazywane drogą elektroniczną zostaną na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdzone.
2. Osobą ze strony Zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się
z Wykonawcami jest:
Kierownik Gospodarczy/Intendent
- Adam Andrzejak tel. 63 242 48 86 wew. 17,
e-mail: [email protected]
3. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Wykonawca powinien przedłożyć
w ofercie odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu pierwszym, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
4. Zamawiający przyjmuje wszelkie pisma od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 14.30.
V. Wyjaśnienia w toku badania i oceny ofert
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający:
poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Ø odrzuci ofertę, jeżeli:
a) jej treść nie odpowiada treści ogłoszenia z zastrzeżeniem sytuacji dotyczącej poprawienia innej omyłki polegającej na niezgodności oferty z treścią niniejszego ogłoszenia,
b) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu, których zamawiający nie jest
w stanie poprawić,
c) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 1a 1.
d) wykonawca w terminie wskazanym przez zamawiającego nie wyjaśnił wątpliwości bądź niejasności lub nie uzupełnił braków formalnych.
Zamawiający informuje niezwłocznie wykonawcę, którego oferta została odrzucona o powodach odrzucenia oferty podając uzasadnienie.
a) Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: w prowadzonym postępowaniu, w wyznaczonym terminie składania ofert nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
b) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
c) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy,
d) Zamawiający może unieważnić postępowanie również bez podania przyczyny.
O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
VI. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Złożone przez Wykonawcę dokumenty ofertowe muszą zawierać:
a) wypełniony załącznik nr 1 - formularz ofertowy
b) wypełniony załącznik nr 2 – formularz cenowy,
c) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu
z właściwego rejestru, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu; o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. Oferta i wszystkie inne wymagane oświadczenia muszą być złożone na drukach formularzy załączonych do publicznego konkursu ofert lub przepisanych z zachowaniem pełnego zakresu treści.
4. Wszelkie koszty związane z opracowaniem oferty ponosi Wykonawca.
5. Oferta musi być sporządzona w języku polskim oraz podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy.
VII. Termin składania ofert
1. Termin składania ofert: do dnia 11.12.2025 r. do godz. 10.00.
2. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie składania ofert będą uznane za "spóźnione" i zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom.
VIII. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Wykonawca określi cenę przedmiotu zamówienia w złotych polskich (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku)
IX. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami, którym przypisano poniższe znaczenie:
Cena – 100,00%
Punkty za w/w kryteria przyznawane będą wg poniższej zasady:
Oferta o najniższej cenie otrzymuje maksymalną ilość punktów za cenę, każdej następnej ofercie przyznaje się ilość punktów proporcjonalnie mniejszą, stosując wzór:
C = Cm/Co x 100 x 100%
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów (100%) przy czym 1 pkt= 1% w kryterium oceny ofert.
Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert zostanie złożona o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
X. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Zamawiający poinformuje Wykonawców, którzy będą brali udział w postępowaniu o wyborze najkorzystniejszej oferty.
- Zamawiający zawiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie podpisania umowy.
- Wykonawca ma obowiązek zawrzeć umowę na warunkach określonych w formularzu ofertowym oraz cenowym i zgodnie z załączonym projektem umowy stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia.
- Dopuszcza się przeprowadzenie z Wykonawcami negocjacji dotyczących warunków realizacji zamówienia.
XI. Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuję, że w odniesieniu do Wykonawców będących osobami fizycznymi:
administratorem Wykonawcy danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi im. Powstańców Wielkopolskich z siedzibą przy ul. Wyszyńskiego 24 w Koninie
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – [email protected]
- dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
- odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o złożony wniosek z wyłączeniem tajemnicy przedsiębiorstwa
- w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
- dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania,
- w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- Wykonawca posiada:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych[1];
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO[2];
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO;
- Wykonawcy nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych Wykonawcy, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
[1]Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy.
[2]Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.